Weerwolf
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2014: The Wizarding World of Harry Potter

Ga naar beneden

2014: The Wizarding World of Harry Potter Empty 2014: The Wizarding World of Harry Potter

Bericht  LTO ma feb 03, 2014 7:06 am

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie allemaal interesse hebben getoont om mee te spelen. Om iedereen aan elkaar voor te stellen zal ik iedereen hier even taggen. Wil je voor de zekerheid mij nog even een berichtje sturen met daarin jouw deelname bevestiging.

Bij de informatie kun je alles vinden over het spel en de rol die je van mij hebt gekregen. Morgen krijg je van mij jouw rol als je mee wilt doen. Dan plaats ik ook het begin verhaal. Ik zal in mijn priveberichten naar jullie toe ook even een korte uitleg met jouw rol sturen.

Het thema van het verhaal zie je in de omslag. De volgende mensen hebben aangegeven interesse te hebben:
- Tristan Louweret
- Luke Toornent
- Eline Quaedvlieg
- Mitchel van Vugt
- Timo Molekamp
- Tim de Wit
- Mark Vreeburg
- Isabeau Nagel
- Kevin Werkhoven
- Samantha van Keulen
- Debby Rigter
- Brenda Egthuysen
- Veerle Sterk

het zou natuurlijk ( hopelijk ) gezellig zijn als iedereen elkaar toevoegt. Zeker voor rollen waarin je moet samenwerken kan het erg handig zijn.


Laatst aangepast door scooby op ma feb 03, 2014 7:09 am; in totaal 1 keer bewerkt
LTO
LTO

Aantal berichten : 481
Registratiedatum : 26-11-10
Leeftijd : 33
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

2014: The Wizarding World of Harry Potter Empty Re: 2014: The Wizarding World of Harry Potter

Bericht  LTO ma feb 03, 2014 7:08 am

Welcome to the Wizarding World of Harry Potter!

Dit verhaal begint op King's Cross Station in London. Jullie gaan allemaal beginnen aan een nieuw schooljaar op Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. Jullie zitten allemaal in het vijfde jaar en gaan het examenjaar in. Jullie zullen allemaal worden verdeeld over de vier afdelingen van Hogwarts, maar daar komen we nog wel.

We gaan eerst vertrekken vanaf London. Jullie zijn al zo ervaren met het lopen door de stenen muur tussen de perrons dat het bij bijna iedereen goed gaat. Met nadruk op bijna. Natuurlijk gaat het bij één iemand fout. De Ravenklauwer Eline is het nog nooit in één keer gelukt en zij botst bijna altijd wel een keer tegen een ander aan. De reden hiervoor is dat ze altijd aan komt rennen met haar ogen dicht op een klaarlichtte dag of ze is met haar aandacht afgeleid door een knappe dreuzel. Volgens de andere vrouwelijke Ravenklauwen heeft ze de ogen van een havik, want zij ziet knappe jongens die de andere niet zien.

Op perron 9 3/4 staat de grote Rode Zweinstein Express al te roken en wanneer iedereen komt aanlopen blaast de conducteur al op zijn fluitje. Wanneer iedereen zijn vrienden heeft gevonden en een lege coupé komt de trein in beweging. Wanneer de lonely Zwadderaar Mark eindelijk een lege coupé heeft gevonden voor zichzelf ruikt het daar een beetje raar. Ook is de lucht helemaal donker geworden. Wanneer de studenten allemaal naar buiten kijken naar het weer zien ze allemaal dementors langs vliegen. Maar opeens ziet de Griffoendor Mitchel een slangenkop in de lucht. Dit blijkt het duistere teken te zijn waarmee de dood van een goede strijder bekend wordt gemaakt. er breekt paniek uit in de trein en dan ziet Mark onder zijn bank een lichaam liggen. Dit blijkt het lichaam te zijn van de beroemde en prettig gestoorde Huffelpuffer Tim Veeter. Mark raakt in paniek en komt 15 coupés verder pas een beetje tot rust, wanneer hij een klassenoudste tegen het lijf loopt. Samen met hem en de Huffelpuffers Timo & Kevin gaan ze kijken naar het lichaam. De klassenoudste komt al snel tot de conclusie dat er duistere magie in het spel is geweest.

Wanneer de trein aankomt op Zweinstein gebaard de halfreus Rubeus Hagrid dat iedereen snel naar de grote zaal moet komen en dat de leraren snel de trein moeten onderzoeken op sporen. Wanneer de leerlingen aankomen staat professor Perkamentus al achter zijn bureau. Hij dwingt de leerlingen om rustig aan hun afdelingstafels plaats te nemen en hij verteld over het feit dat deze moord het werk is geweest van dooddoeners. Niemand krijgt meer een hap door zijn keel en Perkamentus wingt iedereen dan ook om maar naar zijn slaapzalen te gaan. Morgen beginnen de lessen en misschien is er dan al iets meer bekend over het doel van deze moordenaars.

Wanneer elke leerling naar zijn slaapzaal is vertrokken en ligt na te denken roept Perkamentus zijn docenten bij elkaar. Zij weten ondertussen wel hoe laat het is door de vooruitzienende gaven van Sybilla Zwamdrift. Deze lerares waarzeggerij heeft het meestal bij het juiste eind gelooft iedereen. Of misschien toch niet? Zij voorspelt dat er duistere machten het kasteel zijn binnen gedrongen en over een paar weken de macht hebben overgenomen door selectieve moorden te plegen. De andere docenten zijn erg geschrokken en kijken allemaal naar Perkamentus. Hij besluit dat er elke dag een tribunaal bijeen moet komen om een verdachtte leerling te straffen. Iedereen is geschokt en besluit maar naar bed te gaan. Er komt een bloedig jaar aan op Hogwarts mompeld Perkamentus nog.

Iedereen krijgt vanavond nog zijn rol van mij. De mensen die nog niet geïntroduceerd zijn komen in de volgende nacht aan bod. De eerste deadline voor het doorgeven van jouw actie is zaterdag voor 21.00. Als je daarna wat doorgeeft ben je te laat. Ik ga niet aangegeven welke rol er gedood is. Alleen als het een goede is verschijnt het duistere teken en anders niet. Als er een dooddoener dood gaat dan zul je dat te zien krijgen.

De volgende mensen doen mee: Ik heb iedereen willekeurig ingedeeld op een afdeling van Hogwarts.
Griffoendor:
Veerle, Mitchel, Isabeau & Brenda.
Huffelpuff
Timo, Kevin & Ytje.
Zwadderich:
Tristan, Samantha & Mark.
Ravenklauw:
Debby, Tim & Eline.

De volgende rollen zitten in het spel. Ik heb ze gekoppeld aan het Harry Potter verhaal. Tussenhaakjes staat de echte naam.
3x Dooddoener ( Wolf )
1x Faunaat ( Sjamaan )
1x Bloedhond ( Assassin ). Deze hoort bij de slechte kant
1x Toverdrankenmeester ( Heks )
1x Persoon met een onzichtbaarheidsmantel ( Beschermengel )
1x Waarzegger ( Ziener )
1x Persoon met de zegevlieger ( Jager )
1x Persoon met de steen van Wederkeer ( Necromancer )
1x Persoon met een liefdesdrank ( Cupido )
1x Klassenoudste ( Magistraat )
LTO
LTO

Aantal berichten : 481
Registratiedatum : 26-11-10
Leeftijd : 33
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

2014: The Wizarding World of Harry Potter Empty Re: 2014: The Wizarding World of Harry Potter

Bericht  LTO ma feb 03, 2014 7:08 am

Wanneer iedereen naar de slaapzalen gaat voor een onrustige nacht besluiten Debby en Eline om naar het verboden bos te gaan. Zij besluiten om alle Ravenklauwen, Griffoendors en Huffelpuffs mee te nemen. Dan vraagt Debby wat moeten we met al die Zwadderich mensen die zogenaamd van zuiver bloed zijn. Eline zegt meteen “Never” ik moet die smerige zuiverbloedigen niet.

De andere Ravenklauwen en Huffelpuffertjes hebben wel zin in een avontuurtje na het verboden bos met Hagrid en Muil. Wanneer ze langsgaan bij de toren van Griffoendor valt de reactie daar heel tegen. De Griffoendor Brenda en Isabeau hebben wel zin in een leuk avontuur. Mitchel denkt daar echter heel anders over. “Er leven grote enge beesten daar. Ik wil daar niet naartoe”. De andere Griffoendors vinden het maar een slappe reden en noemen Mitchel een angsthaas. De Ravenklauwer Debby doet er nog een schepje bovenop. “Ik dacht dat je moed moest hebben voor Griffoendor. Ik weet niet wat de sorteerhoed bij jouw heeft gezien, maar zeker geen moed”. Mitchel besluit uiteindelijk om toch maar mee te gaan, maar hij wil niet voorop lopen.

Wanneer de groep bij het hutje van Hagrid aankomt wil men toch wel eens wat weten van Mitchel. Namelijk de reden dat hij uiteindelijk toch mee is gegaan. Mitchel zegt dat hij een voorgevoel had en dat hij daarom mee moet om iedereen te beschermen. Na het altijd gezellige kopje thee bij Hagrid gaat de groep het verboden bos in. Op zoek naar allerlei wonderlijke wezens zoals Eenhoorns, Centauren, Meermensen, Terzielers en de beroemde zingende kikkers. Op een gegeven moment komt de groep aan op een ruime plek in het bos met veel hoge bomen en ze besluiten om hier gezellig een spelletje te gaan doen. Eline en Brenda komen met het idee om spreuken te gaan oefenen op elkaar.

Net wanneer de groep wil gaan beginnen met simpele spreuken klinkt er harde stem uit een hoek. De Groep Zwadderaars komen aanlopen met professor Sneep. Tristan vraagt aan de groep of zij ook mee mogen doen. Zonder het antwoord af te wachten richten de Zwadderaars hun toverstok op de groep en schreeuwen allemaal “Crucio”. Heel snel daarna eist Sneep dat de Zwadderaars stoppen, maar de rest van de groep ligt al op de grond te creperen van de pijn. Mitchel staat op en schreeuwt naar de Zwadderaars: “Waar was dat voor nodig en die spreuk is verboden. Nu worden jullie van school gestu…..” Maar voordat Mitchel is uitgesproken dwingt Sneep iedereen tot stilte. Hij verteld aan de groep dat hij niks heeft gezien en dat ze het niet in hun hoofd moeten halen om hier op school iets van te zeggen.

Sneep dwingt de groep om terug te gaan naar het kasteel, maar dan roepen Tim en Timo: “waar is Isabeau eigenlijk gebleven. Eerlijk gezegd heb ik er al de hele tocht niet meer gezien”. De groep besluit om dezelfde route terug te lopen en Sneep dwingt de groep voorop te lopen. Wanneer men langzaam aan het eind van het bos aankomt ziet men het Duistere teken boven het hutje van Hagrid. De Griffoendors rennen naar binnen, maar met Hagrid is niks aan de hand.

Dan lopen Samantha, Brenda en Ytje naar achteren en daar ziet Samantha ineens in een klein schuurtje een lichaam liggen. Het blijkt het lichaam van Isabeau te zijn, maar ze is niet vermoord met de geweldige Avada Kedavra vloek zegt Sneep meteen. Volgens mij is ze vermoord door een vergiftigd drankje. Sneep schreeuwt dat dit geen dooddoeners zijn geweest. Dit is te laf voor de dooddoeners. Dooddoeners verdienen eer voor hun daden. Dit is een laffe actie. Sneep wordt zo boos en stuurt de leerlingen zo snel mogelijk naar hun slaapzalen. Hij roept ze nog wel na dat ze morgen allemaal moeten blijven bij Professor Omber en dat hij daar langs zal komen. Hij eist ook dat de groep een leider gaat kiezen om dit mysterie op te lossen.

Dit was de eerste nacht. Bij het dode lichaam is het duistere teken verschenen.
De deadline voor het stemmen van de groepsleider is zondagavond 21.00.
Daarnaast is de deadline voor de ophanging maandagavond 21.00.
LTO
LTO

Aantal berichten : 481
Registratiedatum : 26-11-10
Leeftijd : 33
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

2014: The Wizarding World of Harry Potter Empty Re: 2014: The Wizarding World of Harry Potter

Bericht  LTO ma feb 03, 2014 7:09 am

Wanneer iedereen de volgende ochtend wakker wordt vraagt men zich af wat er nou daadwerkelijk is gebeurd. Wanneer sommige denken dat het misschien wel een kwaadaardige droom is geweest wordt men ruw wakker geschud. Beneden in de grote zaal hangt een lijst met leerlingen die om 10.00 worden verwacht op het kantoor van de nieuwe professor Dorothea Omber. Na het uitgebreider feestmaal gingen de leerlingen van de verschillende afdelingen op pad richting het lokaal. Terwijl men omhoog loopt zijn de Zwadderaars Samantha en Tristan in een verwoedde discussie verwikkeld. Beide zijn het er echter wel over eens dat zei een dikke pluim moeten krijgen, omdat zij die andere leerlingen hebben betrapt in het Verboden Bos.

Wanneer de leerlingen aankomen bij het lokaal van Professor Omber valt ze meteen iets op. Het altijd zo mooie Verweer tegen de Zwarte Kunsten lokaal is veranderd in een saai lokaal met overal roze bordjes en vaasjes met katten erop. Voor de Griffoendors is de verandering helemaal het grootst. Zij waren namelijk degene die altijd het meeste plezier hadden in Verweer tegen de Zwarte Kunsten oude stijl. De Griffoendors zijn dan ook luit aan het mopperen wanneer professor Omber de hoek om komt lopen. Zij hoorde echter nog net de laatste opmerkingen van Brenda, Veerle en Mitchel. Omber wordt woedend en haalt meteen 50 punten af van Griffoendor, waardoor de afdeling in de min komt te staan en dwingt de leerlingen tot vijf dagen strafwerk.

Daarna begint Omber met haar donderspeech over het nachtelijke avontuurtje en verteld ze dat het als het aan haar had gelegen iedereen direct weer naar huis had gemoeten. Dan komt Professor Sneep binnengestormd en meteen klaart het humor van de Zwadderaars op. Want met Sneep gebeurd er altijd wat “leuks” is de mening van de Zwadderaars. Zeker die van Samantha. Die zich altijd vrijwillig aanbied voor het geven van straf aan andere leerlingen. Samen met de andere Zwadderaar Mark bezorgen ze de andere dan ook het liefst zoveel mogelijk pijn.

Sneep die blijkbaar op redelijk goede voet staat met Omber neemt de leiding en vraagt de groep om een leider te kiezen die de eenheid binnen de afdelingen moet behouden en de dooddoeners moet ontmaskeren. Voordat de stemming begint blijkt er wisseldrank in het spel te zijn geweest. Wanneer Ytje plotseling veranderd in Isabeau. Eline de nieuwsgierige Ravenklauwer reageert meteen en wil weten hoe zij nu weer kan leven. Dood is nou eenmaal dood. Dat is zo klaar als een klontje. Dan neemt Sneep het woord. Hij neemt Ravenklauw tien punten af vanwege de betweterigheid van Eline en nog eens tien om het haar voor goed af te leren.

Dan neemt Omber weer het woord. Zij zegt tegen Sneep dat ze niet alle tijd van de wereld heeft en zij wil nu een verkiezing. Zij dwingt iedereen om tegelijk iemand aan te wijzen die de leider van de groep kan worden. Na het aftellen blijken de meeste vingers richting Kevin van Huffelpuff te wijzen. Volgens de Ravenklauwen Debby en Eline kun je namelijk het beste op een dommere Huffelpuffer stemmen dan op iemand van het onbetrouwbare Zwadderich.

Omber legt verder de rest van de procedure uit. Zij verteld dat ze een aantal leerlingen heeft geselecteerd voor het straffen van een leerling vanavond. Maar aangezien het niet handig is om dit midden in de school te doen moet iedereen vanavond naar de waarzeggerijtoren komen. Daar zal iemand gestraft worden voor de onschuldige doden die gevallen zijn. Maar net als iedereen wil weglopen blijkt zij nog een mededeling te hebben. Helaas ben ik nog geen schoolhoofd en moet ik toch nog naar andere luisteren. Ik heb hier echter van een ander persoon een anoniem briefje gekregen waarop staat dat deze Griffoendor een hekel heeft aan de Zwadderaar Tristan en dat hij daarom twee extra stemmen verdient voor de komende ophanging.

Jullie hebben tot morgenavond 21.30 om te stemmen voor de ophanging.
LTO
LTO

Aantal berichten : 481
Registratiedatum : 26-11-10
Leeftijd : 33
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

2014: The Wizarding World of Harry Potter Empty Re: 2014: The Wizarding World of Harry Potter

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum