Cook Country Craziness

Ga naar beneden

Cook Country Craziness

Bericht  Lien op di sep 16, 2014 12:31 pm

Chicago, 1920

"Welkom in de Cook Country gevangenis, schatjes. Mijn naam is mevrouw Morton, maar iedereen hier noemt mij mama. Ik heb maar één regel hier, ben jij lief voor mij dan ben ik lief voor jou. Ben jij heel lief voor mij dan ben ik heel lief voor jou." Dit laatste commentaar werd gevolgd door een hartelijk gelach van de spreker en een dikke knipoog naar de nieuwe gevangenen.
De nieuwe gevangenen waren verzameld in een klein zaaltje met grijze muren. Met wantrouwen in hun ogen keken ze de gevangenisdirectrice aan. Een van de argwanende toeschouwers was Tristan Dillinger, die achteroven in zijn stoel zat. Een opvallende verschijning in zijn paarse pak met bijpassende hoed. "Geen zorgen, aan 'Mama' heb je een goede, die houdt alleen van geld. Blijf betalen en zij blijft lachen." Tristan keek op om de spreker aan te kijken en keek recht in het gezicht van Mitchel 'Sweet M' Moran, een beruchte playboy die regelmatig achter de tralies belandt voor escapades met losse vrouwen en drank. Tristan knikte enkel als antwoord en keerde zijn blik weer terug naar de directrice.
"'s Nacht worden jullie allen opgesloten in jullie cellen maar overdag kunnen jullie vrij rondlopen in verschillende ruimtes. Aangezien jullie allemaal nog voor de rechter moeten verschijnen, kunnen jullie dan ook afspreken met advocaten. Uiteraard kan ik helpen met wat telefoontjes, tegen een prijs..." Een duivelse grijns verscheen weer op het gezicht van de directrice. "Welkom in het moordenaarsblok, schatjes. Onschuldig totdat het bewijs is gevonden natuurlijk. Maar vergeet niet dat als jouw bewijs is gevonden, de strop op je staat te wachten. Die telefoontjes zullen je misschien wel redden!"

Geen hints, enkel een introductie verhaal. Jullie zijn allemaal moordenaars op de nep-gevangenen na die proberen het bewijs naar boven te halen van de moordzaken. Er is al in geen 50 jaar meer iemand opgevangen in Chicago voor moord. Een moordproces is een vorm van showbizz geworden, moordenaars zijn beroemdheden en misdaad een act. De politie van Chicago wil hier iets aan gaan veranderen. Laat jij jouw sterallures zien of word je gepakt door de politie?

Verhaal gebaseerd op de Roaring Twenties en de musical 'Chicago'.
Lien

Aantal berichten : 327
Registratiedatum : 26-11-10
Leeftijd : 28

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Cook Country Craziness

Bericht  Lien op di sep 23, 2014 10:45 am

Peinzend keek Mama Morton uit op het binnenplein van de gevangenis. De gevangenen stonden buiten in groepjes. Ze werden 'gelucht', dit was enkel een mooi woord voor twee uur naar buiten geschopt zodat de bewakers op hun gemak de spullen van de gevangenen konden doorzoeken.
Het viel haar op dat alle nieuwkomers bij elkaar stonden. Ook de spionnen van de politie stonden ertussen. Morton vond het idee in eerste instantie maar niks, ze dacht niet dat ze eerlijke bekentenissen zouden vinden. Al snel begreep ze dat het daar helemaal niet om ging. De politie wilde het idee van moord is showbizz veranderen en laten zien dat ze toch nog wat kunnen.
Morten grijnsde, het maakte haar helemaal niks uit, ze vond het vermaak allang al goed.
Ze observeerde de nieuwkomers van een afstand. In het middelpunt van de groep stond Mitchel Moran, altijd al een beetje een luidruchtig figuur geweest.
Sam, Timo en Anne luisterde geïnteresseerd naar het verhaal dat Mitchel aan het vertellen was. Tristan keek verveeld om zich heen. Luke keek verbaast naar Kevin, die tegen het hek geleund stond en een boek aan het lezen was. De titel van het boek kon ze van deze afstand niet goed opmaken, ze dacht een slang te zien op de kaft.

Ze zuchtte en draaide zich om, afvragend wat het eerste 'bewijs' van de politie zou worden. De komende dagen zullen zeker interessant worden, dacht ze.

De rollen worden via facebook verstuurd. De deadline voor de eerste nacht is donderdag 20:00.
Lien

Profiel bekijken

Bericht  Lien op za sep 27, 2014 12:45 am

In de vroege ochtend werd iedereen wakker door een luide schreeuw gevolgd door het slaan van een deur. "Nee, ik ben onschuldig! Dat is niet van mij!" De smekende vrouwenstem was te horen door de hele afdeling.
Een grauwe mannenstem die iedereen akelig bekent voorkwam antwoordde: "Dat wordt de strop voor jou meissie!"
Daarna volgde er een stilte die niet meer werd verbroken tot de bel voor het opstaan ging.
Zwijgend liepen de gevangenen langs de nu lege cel. Samantha zag iets glinsteren in de hoek van de cel en besloot te kijken. Er lag een zilver muntje op de grond. Samantha pakte het muntje gauw op en stopte het in haar zak.

In de kantine die ochtend was de stemming grim. "Verraad." Werd er van alle kanten gemompeld. Al snel kwam het hele verhaal aan het licht. Er was vals bewijs geplant. Precies het bewijs dat nodig was voor de openbare aanklager om de zaak te winnen.

Anne was haar brood in stukken aan het scheuren, ze besteedde nooit echt tijd aan mes en vork. "Er is een verrader onder ons." Mompelde ze terwijl ze bedachtzaam naar haar bord keek.

"Juist!" Riep Luke en sloeg zijn vuist op tafel.

"Tijd voor wraak!" Voegde Timo toe. "We hebben een leider nodig om een wraakactie te organiseren." Iedereen knikte, wraakacties daar waren ze allemaal wel bekend mee.

Kevin keek op van zijn boek. Hij was dit keer de bijbel aan het lezen. Rustig keek hij de groep rond. "Maar wie?"

Mama Morton liep de verhoging op aan de zijkant van de kantine. "Luisteren!" Schreeuwde de bewakers en er viel snel een stilte.

"Vanmiddag is er voor het eerst in 50 jaar een ophanging. Hier op het binnenplein van de gevangenis."

"Justitie werkt snel." Gromde Tristan.

"De gevangene die wordt opgevangen nadat bewijs van haar schuld is gevonden," vervolgt Mama Morton, "is Debby."

Debby is (of gaat) dood, zij was goed. Tijd om de opper-wreker te kiezen. Deadline is zondag 21:00.
Lien

Profiel bekijken

Bericht  LTO op za sep 27, 2014 7:47 pm

Ik stem op Timo

LTO

Aantal berichten : 481
Leeftijd : 27

Profiel bekijken

Bericht  Natsirt! op zo sep 28, 2014 9:41 am

Niemand die bm wilt worden?
Dan is er geen keuze :S
Dus dan Timo hier mijn stem.
Natsirt!
Admin

Aantal berichten : 498
Registratiedatum : 25-11-10

Profiel bekijken http://tris-weerwolf.actieforum.com

Bericht  Samantha van keulen op zo sep 28, 2014 10:26 am

Idd geen andere kandidaten die zich aanbieden dan gaat ook mijn stem naar Timo
Samantha van keulen

Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 03-02-14
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Bericht  Phoenix90 op zo sep 28, 2014 11:27 am

Dat was een makkelijke campange. bedankt voor het vertrouwen Smile
Om toch ook iemand een stem te geven als "tegenstander" stem ik op Luke omdat hij als eerste op mij stemde Smile
Phoenix90

Aantal berichten : 179

Profiel bekijken

Bericht  Debby op zo sep 28, 2014 12:28 pm

Als echte bourgondier lekker gourmetten, een goede burgervader houdt zich aan de grondbeginsel van een goed leven... dus Mitchell hierbij krijg jij mijn stem!
Debby

Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 04-02-14
Leeftijd : 41

Profiel bekijken

Bericht  Lien op zo sep 28, 2014 9:20 pm

Het beraad van de wrekers was kort en vooral zachtjes, de bewakers mochten het niet horen.
Al snel stelde Timo O´Banion zichzelf beschikbaar. Veel tegenstand kreeg hij niet, ze meeste mensen zwegen als het graf.
"Tijd om deze zaak uit te zoeken. Wie van ons is de verrader." Timo keek de groep rond.

Stemmen voor ophanging kan tot woensdag 21:00.
Lien

Profiel bekijken

Bericht  Samantha van keulen op wo okt 01, 2014 10:37 am

Mijn stem voor de ophanging gaat naar tristan ondanks de niet al te sterke aanwijzingen is mijn keuze vooral gebasseerd op gevoel hoop ik dat ik goed zit
Samantha van keulen

Profiel bekijken

Bericht  Natsirt! op wo okt 01, 2014 10:41 am

Eline wees ons er op dat de goeden slecht zijn en de slechten goed zijn.
Dus ga ik voor de persoon die ik het minst crimineel vind over komen.
Dat is Kevin.

Ik zou het anders echt niet weten.
Natsirt!
Admin

Bericht  Debby op wo okt 01, 2014 10:58 am

Ik stem op samantha... kennelijk vindt ze het belangrijker om glimdingen op te rapen dan mij te redden! Ja ik kan nog stemmen want in het verhaal staat dat ik dood zal gaan en dus nog niet dood ben...
Debby

Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 04-02-14
Leeftijd : 41

Profiel bekijken

Bericht  Wolverine op wo okt 01, 2014 11:26 am

Hmmm verhalen en ik gaan niet samen, net zoals bij hints.
Ik ga dus op gevoel af en kijk ook naar gedrag zoals altijd Wink.

Mijn stem gaat naar Kevin.
Niet omdat ik hem verdacht in het verhaal vind, maar hij is wel verdacht stil :p.
Ik wil eens niet direct de meest actieve spelers ophangen, maar juist iemand die niet zo actief is (Anne, jij speelt voor de eerste keer mee, maar jij bent eigenlijk het meest inactief Razz).
Wolverine

Aantal berichten : 337
Registratiedatum : 29-11-10
Leeftijd : 30

Profiel bekijken

Bericht  LTO op wo okt 01, 2014 11:49 am

Ik vind het verdacht. Kevin is duidelijk goed. Ik stem op Mitchel.
LTO

Profiel bekijken

Bericht  Lien op do okt 02, 2014 7:31 am

Zo gebeurde het dat een paar van de grootste gangsters van Chicago bijeen kwamen om zich te wreken na de ophanging van Debby.
"Tijd voor wraak!" Timo grijnsde wolfachtig, duidelijk plezier hebbend in iemand mogen doden. "Wie?"
Samantha had het muntje ondertussen weggedaan, ze keek de groep rond. "Hij!" Ze wees Tristan aan.
Tristan trok een wenkbrauw op. "Jouw beschuldiging is niet logisch. Ik beschuldig liever iemand die niet zo gehard is als wij. Boekenwurm! Jij bent de verrader!"
Kevin keek op van zijn boek. "Jullie vergissen jullie in de kracht van kennis."
Mitchel volgde al snel in de beschuldiging, ook hij dacht dat Kevin het had gedaan.
Luke snoof verontwaardigd en wees juist Mitchel aan als verrader.
De stemmen geteld en Kevin werd gezien als de verrader. "Hoe lozen we hem?" Gromde Timo.
De groep keek elkaar vragend aan.
Anne rolde met haar ogen. "Geef dekking!" Histe ze. Ze liep rustig op Kevin, vlak voor hem bleef ze staan. "Nog laatste woorden?"
"Somnum sane nocte canes." Zijn laatste woorden gesproken was er een flits van zilver licht wat leek op een mes. Zijn keel was doorgesneden door Anne.
"We zullen het merken vanmiddag. Als de lijkwagen komt dan is het een agent, als hij hier wordt begraven, overduidelijk niet."

Die middag verscheen er echter geen lijkwagen, Kevin was overduidelijk een crimineel.

Deadline voor de nacht: zaterdag 20:00
Lien

Profiel bekijken

Bericht  Lien op zo okt 05, 2014 10:36 am

De volgende ochtend aan het ontbijt was Luke een kom havermout aan het eten. Samantha kwam naast hem zitten met een bord met wafels. "Ik hoorde vannacht mensen buiten mijn cel, een stem klonk heel bekend. Ze zeiden 'haar niet' en liepen verder." Ze keek Luke aan. "Wat denk jij daarvan?"
"Ze zijn weer aan het jagen geweest vannacht." Antwoordde Luke peinzend. "Ik vraag me af wat ze hebben gevonden."
"Ah ik rammel, tijd voor een stevig ontbijt!" Mitchel voegde zich bij de andere twee.
Ook Anne en Tristan kwamen er snel bij zitten.
"Hebben jullie het gehoord?" Vroeg Anne terwijl ze de groep indringend aankeek. "Timo is vannacht uit zijn cel gesleurd, er is bewijs tegen hem gevonden. Einde verhaal voor hem ben ik bang..."

Deadline ophanging is woensdag 20:00, ook hebben we een nieuwe burgemeester nodig.
Lien

Profiel bekijken

Bericht  LTO op di okt 07, 2014 10:11 am

Ik stem op Anne, ik vind haar te veel een crimineel.
LTO

Profiel bekijken

Bericht  Natsirt! op di okt 07, 2014 10:17 am

Ik stem op Anne omdat ze inactief is
Natsirt!
Admin

Bericht  Wolverine op di okt 07, 2014 10:36 am

Twee stemmen voor Anne.
Naja ik zei de eerste keer al dat ik op je zou stemmen als je niet nieuw was.

Bij deze stem ik op Anne wegens inactiviteit Wink.
Het is te lastig om te peilen of iemand goed of slecht is als diegene weinig online is.
Wolverine

Aantal berichten : 337
Registratiedatum : 29-11-10
Leeftijd : 30

Profiel bekijken

Bericht  Samantha van keulen op di okt 07, 2014 10:36 am

Ik stem op mitchel, ik denk dat ik zijn stem heb gehoord vanacht
Samantha van keulen

Profiel bekijken

Bericht  Lien op wo okt 08, 2014 9:20 pm

De stemmen waren snel geteld, de meerderheid koos voor de zwijgende Anne. Luke liep dreigend op haar af maar had de situatie onderschat. In een flits werd zijn keel doorgesneden door het mes dat Anne altijd bij haar droeg. Tristan en Mitchel sprongen toen bovenop haar om haar te bedwingen en braken snel haar nek. Woedend keken ze neer op haar levenloze lichaam.
"Jullie..." Begon Samantha maar de rest van de zin bleef hangen toen de twee heren zich naar haar omdraaide.
"Volg ons maar, uw advocaat had nog wat nieuws voor u. Wat slecht nieuws." Mitchel grijnsde en greep Samantha bij haar arm om haar mee te nemen.
Tristan bleef achter en leunde tegen het hek, neerkijkend op de twee lichamen. Tevreden stak hij een sigaar op. Zijn missie was voltooid.

Rollen:
Wolven: Luke en Tristan
Sjamaan: Mitchel
Ziener: Samantha
Beschermengel: Timo
Heks: Debby
Dokter: Kevin
Jager: Anne
Lien